شرايط دانشگاه صداوسيما

۳ بازديد

دانشجويان نوبت روزانه دانشگاه صداوسيما

در اين مقاله به يكي از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با ثبت نام و شرايط پذيرش دانشگاه صدا و سيما 1401 - 1402 پاسخ خواهيم داد. دانشگاه صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد ظرفيت پذيرش دانشجو دارد. پذيرش در دانشگاه مذكور به صورت نيمه متمركز مي باشد و داوطلبان پس از كسب رتبه لازم براي قبولي، به صورت سه تا پنج برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي شوند. مطلب را تا انتها مطالعه نماييد.

در اين مقاله به يكي از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با ثبت نام و شرايط پذيرش دانشگاه صدا و سيما 1401 - 1402 پاسخ خواهيم داد. دانشگاه صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد ظرفيت پذيرش دانشجو دارد. پذيرش در دانشگاه مذكور به

 

صورت نيمه متمركز مي باشد و داوطلبان پس از كسب رتبه لازم براي قبولي، به صورت سه تا پنج برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي شوند. مطلب را تا انتها مطالعه نماييد.

دانشگاه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

در پي تأسيس و آغاز به كار تلويزيون در كشور و گستردگي فعاليت سازمان راديو و تلويزيون نياز به ايجاد موسسه‌اي كه نيروي انساني موردنياز اين سازمان را تأمين و تربيت كند، احساس شد. بعد از فراهم آمدن مقدمات كار در سال 1348 موسسه‌اي به نام «مدرسه عالي تلويزيون و سينما» تشكيل شد كه دانش‌آموختگان آن به فعاليت در سازمان راديو و تلويزيون و حوزه سينما مشغول شدند. اين موسسه كار خود را با يك دوره كوتاه ‌مدت يك‌ ساله آغاز كرد.

در سال 1361 مقطع كارداني توليد اين دانشكده به مقطع كارشناسي توليد ارتقاء يافت و در سال 1374 دوره كارشناسي ناپيوسته فني (مهندسي مخابرات) و در سال 1375 دوره كارشناسي ارشد توليد سيما نيز به دوره‌هاي دانشكده افزوده شد. از سال 1376 رشته كارشناسي ارتباطات نيز با پذيرش دانشجو به جمع رشته‌هاي تحصيلي دانشكده پيوست.

زمان ثبت نام و شرايط پذيرش دانشكده صدا و سيما

ثبت‌نام دانشگاه صداوسيما از طريق سايت سازمان سنجش انجام مي‌شود.  داوطلبان بايد ابتدا دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون سراسري 1401 را مطالعه و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت مبلغ كارت اعتباري ثبت‌نام در آزمون، اقدام كنند.

ثبت نام و شرايط پذيرش دانشگاه صدا و سيما 1401 - 1402

شرايط عمومي (دوره‌هاي روزانه و نوبت دوم):

  1. اعتقاد به دين مبين اسلام و التزام به احكام
  2. اعتقاد و التزام عملي به اصل ولايت‌فقيه، نظام جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي
  3. تابعيت جمهوري اسلامي ايران
  4. نداشتن سوءپيشينه به تشخيص مراجع ذيصلاح
  5. پايبندي و رعايت كامل مقررات، آيين‌نامه‌ها و ضوابط دانشگاه
  6. موفقيت در مصاحبه حضوري (تخصصي و صلاحيت عمومي)
  7. دانشجويان علاوه بر دروس مصوب ملزم به گذراندن دوره‌ها و دروس خاص ارائه‌ شده از سوي دانشگاه خواهند بود
  8. داشتن شرايط عمومي و ساير ضوابط كلي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱)
  9.  تذكر:

    پذيرش نهايي از بين معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت و پس از احراز شرايط لازم به‌ ترتيب اولويت صورت مي‌گيرد.

    شرايط اختصاصي (دوره‌هاي روزانه):

    كاركنان رسمي سازمان صداوسيما در صورت باقي ماندن حداقل ۱۰ سال سنوات خدمت مي‌توانند در آزمون شركت نمايند.

  10. داشتن حداكثر 25 سال سن (با احتساب دوران خدمت نظام‌ وظيفه)
  11. عدم استخدام و تعهد خدمت به هيچ‌يك سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و غيردولتي به هر نحوي (رسمي، پيماني، قراردادي و...)
  12. ارائه مجوز كتبي موافقت با ادامه تحصيل كارمندان رسمي يا پيماني سازمان صداوسيما و دانشجويان دانشگاه صداوسيما (متعهد به خدمت در سازمان) در زمان پذيرش مصاحبه حضوري.
  13. ارائه سند تعهد محضري در شروع تحصيل كليه دانشجويان دوره‌هاي روزانه مبني بر اينكه پس از فارغ‌التحصيلي در صورت معرفي دانشگاه و نياز سازمان صداوسيما و پس از احراز شرايط استخدامي (مطابق ضوابط دانشگاه و سازمان) در هر يك از مراكزي كه سازمان تعيين مي‌كند به ميزان دو برابر مدت تحصيل مشغول به انجام خدمت شوند.
  14. 5- دانشجوياني كه در طول تحصيل به هر دليلي از ادامه تحصيل در دانشگاه صداوسيما بازبمانند (انتقالي، انصراف و اخراج)، يا هنگام فراغت از تحصيل، حائز شرايط استخدامي در سازمان صداوسيما را احراز ننمايند، ملزم به پرداخت كليه هزينه‌هاي تحصيلي و خسارات مالي ناشي از آن مي‌باشند.

  15. 6- ادامه تحصيل فارغ‌التحصيلان متعهد به خدمت در سازمان در مقاطع بالاتر وفق مقررات سازمان صداوسيما در رشته ‌هاي تحصيلي مصوب بلامانع خواهد بود.

    7- دانشجويان دوره‌هاي روزانه ضمن بهره‌مندي از كمك‌هزينه تحصيلي (به‌صورت وام) در طول تحصيل، امكانات رفاهي و خوابگاه (به‌غيراز ساكنين استان تهران و البرز) از مزاياي صندوق رفاه دانشجويان (مطابق آيين‌نامه وزارت علوم) نيز مي‌توانند استفاده نمايند.

    8- به پذيرفته‌شدگان نهايي دوره‌هاي روزانه كه داراي رتبه دورقمي مي‌باشند كمك‌هزينه ويژه تعلق مي‌گيرد.

    در صورت موافقت سازمان صداوسيما با انجام تعهد خدمت از فارغ‌التحصيلان مشمول خدمت وظيفه برابر ضوابط به‌صورت امريه استفاده خواهد كرد.

    به كاركنان رسمي و پيماني سازمان صداوسيما، كمك‌هزينه تحصيلي و خوابگاه ساير امكانات رفاهي تعلق نمي‌گيرد.

    نحوه مصاحبه دانشگاه صدا و سيما 

    داوطلبان براي پذيرش در دانشگاه صدا و سيما بايد داراي يكسري شرايط عمومي و اختصاصي باشند. تحصيل در دانشگاه صدا و سيما به صورت متمركز و ورود دانشگاه به صورت نيمه متمركز خواهد بود و داوطلبان پس از شركت در كنكور سراسري و كسب رتبه لازم به صورت چند برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي شوند.

    متقاضياني كه اسامي آنها در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت دانشگاه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مي باشد، بايد از تاريخ 1400/07/14 براي آگاهي از زمان و محل دقيق مصاحبه به نشاني اينترنتي iribu.ac.ir مراجعه نمايند.

    دانشكده هاي دانشگاه صدا و سيما 

  16. دانشكده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سيما / تهران
  17. دانشكده توليد راديو و تلويزيون صدا و سيما / تهران
  18. دانشكده فني و مهندسي رسانه صدا و سيما / تهران
  19. دانشكده دين و رسانه صدا و سيماي قم
  20. رشته هاي ارائه شده در دانشگاه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران 

    در جدول زير ليست رشته هاي دانشگاه صدا وسيما در هر يك از گروه هاي آزمايشي در مقطع كارشناسي ارائه داده شده است:

    ليست رشته هاي ارائه شده در دانشگاه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مقطع كارشناسي

    نام رشته تحصيلي گروه آزمايشي
    كارگرداني تلويزيون هنر
    تلويزيون و هنر هاي ديجيتال با گرايش انيميشن هنر
    تلويزيون و هنر هاي ديجيتال با گرايش گرافيك رايانه اي هنر
    مهندسي برق مخابرات رياضي فيزيك
    كارداني برق با گرايش فرستنده رياضي فيزيك
    كارداني برق با گرايش صدابرداري رياضي فيزيك
    كارداني برق با گرايش صدا و تصوير رياضي فيزيك
    روزنامه نگاري انساني

    تذكر مهم:

    ثبت نام و شرايط پذيرش دانشگاه صدا و سيما در اين مقاله به صورت كامل بيان شده است. شرايط و ضوابط اختصاصي فوق‌الذكر صرفا مربوط به دوره روزانه بوده و داوطلبان و دوره نوبت دوم (شبانه) ضمن داشتن شرايط عمومي، برابر شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو مربوط به دوره نوبت دوم (شبانه) رشته‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي (پرداخت شهريه، عدم ارائه 

    امكانات رفاهي و...) مندرج در همين دفترچه راهنما پذيرش خواهند شد.

    در حال حاضر فقط دانشجويان نوبت روزانه دانشگاه صداوسيما بر حسب نياز سازمان صداوسيما و معرفي دانشگاه و احراز شرايط استخدامي مطابق ضوابط دانشگاه و سازمان صداوسيما به استخدام رسمي سازمان صداوسيما در مي‌آيند. طبق اعلام اين دانشگاه سازمان صداوسيما هيچ تعهدي براي استخدام دانشجويان شبانه اين دانشگاه ندارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.