تعويق كنكوردكتري

آموزش كنكور

تعويق كنكوردكتري

۳ بازديد

تعويق كنكور دكتري ۱۴۰۱ 

داوطلبان كنكور دكتري معمولا در اسفند ماه در اين آزمون شركت مي كنند كه ممكن است تاريخ برگزاري آن به دلايل گوناگون از جمله شيوع بيماري كرونا تغيير كند. با اين حال تا كنون خبري حاكي از تعويق آزمون دكتري ۱۴۰۱ منتشر نشده است و داوطلبان مي بايست براي اطلاع از اين موضوع اطلاعيه هاي سازمان سنجش را دنبال كنند.

داوطلبان كنكور دكتري معمولا در اسفند ماه در اين آزمون شركت مي كنند كه ممكن است تاريخ برگزاري آن به دلايل گوناگون از جمله شيوع بيماري كرونا تغيير كند. با اين حال تا كنون خبري حاكي از تعويق آزمون دكتري ۱۴۰۱ منتشر نشده است و داوطلبان مي بايست براي اطلاع از اين موضوع اطلاعيه هاي سازمان سنجش را دنبال كنند.

سازمان سنجش آزمون دكتري را معمولا هر سال در اسفند ماه برگزار مي كند و كليه داوطلبان دكتري دوره‌ هاي روزانه، شبانه، غير انتفاعي، پيام نور، پرديس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامي مي بايست در روز برگزاري آزمون سر حوزه امتحاني حاضر شده و در اين رقابت شركت نمايند. 

در اين بين ممكن است به دلايل مختلف سازمان سنجش تاريخ برگزاري آزمون دكتري 1401 را تغيير دهد و اين آزمون را با تاخير برگزار نمايد. داوطلبان شركت در اين آزمون مي بايست با پيگيري اطلاعيه هاي سازمان سنجش از آخرين تصميم گيري ها در خصوص تعويق كنكور دكتري اطلاع يابند.

آزمون دكتري سال 99 به علت شيوع ويروس كرونا بارها به تعويق افتاد، با اين وجود آزمون دكتري 1400 سر موعد برگزار شد. با توجه به اين كه در سال جاري همچنان شرايط استثنايي بر كشور حاكم بوده و متقاضيان ورود به مقطع دكتري درمورد عقب افتادن زمان برگزاري آزمون دكتري 1401 نگراني هاي زيادي دارند، در ادامه به بررسي اين موضوع و اطلاع رساني درباره آخرين تغييرات اعمال شده در زمان برگزاري اين آزمون پرداخته ايم.

 تعويق كنكور دكتري ۱۴۰۱ 

بيش از دو سال از پيدا شدن اولين موارد ابتلا به بيماري كرونا در كشور گذشته و با وجود واكسيناسيون گسترده شيوع اين بيماري هنوز در جامعه ادامه دارد. در اين شرايط يكي از پرسش هايي كه در وضع موجود ذهن داوطلبان ورود به مقطع دكتري را درگير كرده، اين پرسش است كه آيا آزمون دكتري ۱۴۰۱ عقب مي افتد؟

 

از آنجايي كه وزارت بهداشت در مورد شدت گرفتن بيماري كرونا و آغاز پيك ششم شيوع اين بيماري در ماه هاي جاري هشدار داده است و از طرفي ديگر با نوع جديدي از اين ويروس رو به رو هستيم كه قدرت بيماري زايي و كشندگي بيشتري دارد، بسياري از داوطلبان كنكور دكتري 1401 خواهان تعويق اين آزمون و موكول شدن آن به بهار يا تابستان هستند.

همچنين از سويي اميدها بر اين است كه با تزريق واكسن مردم همه به زندگي عادي بازگشته و آزمون هاي سراسري بدون خطر براي سلامتي داوطلبان برگزار شوند كه در فاصله زماني باقي مانده تا كنكور دكتري، بايد ديد آيا مسئولين اين جوانب را در نظر گرفته و تصميم مناسبي در خصوص تعويق كنكور دكتري ۱۴۰۱ اتخاذ خواهند كرد؟

مهلت مجدد ثبت نام كنكور دكتري ۱۴۰۱

در صورت تعويق كنكور دكتري ۱۴۰۱ احتمالا فرصتي براي داوطلبان جامانده از ثبت نام پيش خواهد آمد تا خود را براي اين آزمون آماده كرده و در آن شركت كنند. همچنين داوطلباني كه به دليل رعايت بهداشت و فاصله گذاري اجتماعي مايل به تغيير حوزه امتحاني آزمون دكتري بوده نيز احتمالا فرصت اين كار را خواهند داشت.

بر اين اساس احتمال مي رود سازمان سنجش اطلاعيه اي را در اسفند ماه منتشر كند كه ضمن در نظر گرفتن تسهيلات جديد براي داوطلبان كنكور دكتري 1401 امكان ثبت نام مجدد و ويرايش نيز به آن ها داده شود. در غير اين صورت داوطلبان جامانده از ثبت نام آزمون دكتري 1401 مي بايست با ثبت درخواست در سايت سازمان سنجش از كارشناسان اين سازمان كمك بگيرند.

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون دكتري 140 چه زماني برگزار مي شود؟

✔️ طبق آخرين اطلاعيه سازمان سنجش اين آزمون در 6 اسفندماه 1400 برگزار مي شود و با توجه به اين كه هنوز احتمال تغيير آن وجود دارد، در صورت هر گونه تغيير در اين تاريخ در اين مقاله به داوطلبان اطلاع رساني مي شود.



2- ✔️ آيا آزمون دكتري امسال برگزار مي شود؟

✔️ بله. طبق گفته معاون آموزشي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري كنكور ورودي همه مقاطع از جمله دكتري طبق روال سال‌ هاي قبل انجام مي‌ شود كه مي توانيد براي مطالعه جزئيات تكميلي به متن مقاله مراجعه كنيد.



3- ✔️ آيا تاريخ برگزاري آزمون دكتري مجددا تغيير خواهد كرد؟

✔️ فعلا زمان برگزاري آزمون دكتري 6 اسفندماه 1400 تعيين شده كه در صورت تغيير اين تاريخ اين مقاله به روزرساني خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.