اعلام نتايج كارشناسي ارشد 1401

۴ بازديد

اعلام نتايج كنكور ارشد 1401

اعلام نتايج كنكور ارشد 1401 در دو مرحله صورت مي‌گيرد و به اطلاع كليه داوطلبين اين آزمون قرار مي‌گيرد و طبق نتايج منتشر شده در اين مرحله قابليت انتخا رشته كارشناسي ارشد، در دانشگاه‌هاي سراسري و دانشگاه‌هاي آزاد براي تمامي داوطلبين مجاز خواهد شد، بعد از آن كليه متقاضيان رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را انتخاب كرده و براي نتايج نهايي كارشناسي ارشد منتظر مي‌مانند.

داوطلبين براي آگاهي از نتايج نهايي كنكور ارشد بايد اطلاعيه‌ها و اخبار منتشر شده را پيگيري كنند و در زمان مشخصي كه تعيين مي‌شود براي مشاهده نتيجه و دريافت كارنامه نهايي خود اقدام كنند.

موعد مقرر اعلام نتايج نهايي كارشناسي ارشد محل قبولي داوطلب تعيين شده و قابليت ثبت نام براي اين افراد فراهم مي‌شود و پذيرفتگان مي‌تونند براي ادامه تحصيل خود اقدام كنند.

اعلام نتايج كنكور ارشد 1401 در دو مرحله صورت مي‌گيرد و به اطلاع كليه داوطلبين اين آزمون قرار مي‌گيرد و طبق نتايج منتشر شده در اين مرحله قابليت انتخا رشته كارشناسي ارشد، در دانشگاه‌هاي سراسري و دانشگاه‌هاي آزاد براي تمامي داوطلبين مجاز خواهد شد، بعد از آن كليه متقاضيان رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را انتخاب كرده و براي نتايج نهايي كارشناسي ارشد منتظر مي‌مانند.

داوطلبين براي آگاهي از نتايج نهايي كنكور ارشد بايد اطلاعيه‌ها و اخبار منتشر شده را پيگيري كنند و در زمان مشخصي كه تعيين مي‌شود براي مشاهده نتيجه و دريافت كارنامه نهايي خود اقدام كنند.

موعد مقرر اعلام نتايج نهايي كارشناسي ارشد محل قبولي داوطلب تعيين شده و قابليت ثبت نام براي اين افراد فراهم مي‌شود و پذيرفتگان مي‌تونند براي ادامه تحصيل خود اقدام كنند.

 

زمان اعلام نتايج كنكور ارشد 1401

اعلام نتايج كنكور ارشد در دو زمان در هر سال در هر دو دانشگاه آزاد و سراسري صورت مي‌پذيرد. پس از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد، داوطلبان در يك مرحله اعلام نتايج ، رتبه و درصدهاي زده شده در هر درس را مي‌توانند ملاحظه نمايند. مشاهده نتايج نهايي كنكور ارشد منحصر به داوطلباني است كه در كنكور شركت نموده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند و در حال حاضر مي‌توانند نتيجه انتخاب رشته كارشناسي ارشد خود را دريافت نمايند.

 همانند سال هاي گذشته اعلام نتايج كنكور ارشد در شهريور ماه مي‌باشد و در يك بازه زماني اعلام شده متقياضيان گرامي مي‌توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش و آموزش كشور و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي نتايج نهايي خود را ملاحظه نمايند. شايان ذكر است كه قبولي در اين مرحله به منزله پذيرش نهايي خواهد بود و در صورت قبولي داوطلب زين پس دانشجو محسوب مي‌گردد.

زمان اعلام نتايج نيز حدوداً يك ماه پس از برگزاري آزمون خواهد بود كه در قالب كارنامه اينترنتي اعلام خواهد شد. بعد از اعلام شدن تمامي متقاضيان مي توانند وضعيت خود را از نظر مجاز شدن و يا مجاز نشدن مشاهده كنند.

پس از اعلام نتايج اوليه و انتخاب رشته دو ماه طول مي كشد كه نتايج نهايي منتشر شود.

 

زمان اعلام نتايج كنكور ارشد 1401اعلام نتايج اوليه دهه آخر خرداد 1401اعلام نتايج نهاييهفته اول شهريور 1401

 

 

زمان اعلام نتايج اوليه كنكور ارشد 1401

 

جواب كنكور ارشد در مرحله اوليه، به صورت اعلام رتبه هاي داوطلبان است. در اين مرحله داوطلبان مي توانند از رتبه مورد نظر خود مطلع شده و براي انتخاب رشته آماده شوند. طبق آخرين اخبار منتشر شده از زمان اعلام نتايج كارشناسي ارشد به صورت اوليه، تمامي داوطلبان مي توانند در اواخر خرداد از رتبه خود باخبر شوند. در ادامه اطلاعاتي كه در كارنامه داوطلبان درج خواهد شد، بررسي مي كنيم.

زمان اعلام نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد 1401

اگر مي خواهيد جواب كنكور ارشد را بدانيد، در ادامه همراه ما باشيد. در اين قسمت جواب نهايي كنكور ارشد را بررسي خواهيم كرد. همانطور كه مي دانيد كنكور ارشد يك جواب اوليه و يك جواب نهايي دارد كه جواب نهايي پس از انتشار جواب اوليه منتشر شده و رشته قبولي داوطلب را مشخص خواهد كرد.

 

طبق اخبار منتشر شده ازسوي سازمان سنجش، براي مشاهده نتايج كنكور ارشد بايد در اواخر شهريور ماه نياز است كه اقدام نماييد.

نحوه مشاهده نتايج كنكور كارشناسي ارشد 1401

در اين قسمت همراه ما باشيد تا مراحلي را كه لازم است براي مشاهده نتايج كنكور ارشد طي كنيد، بررسي كنيم. همانطور كه تمامي مراحل ثبت نام اينترنتي بود، براي مشاهده نتايج نيز لازم است به صورت اينترنتي اقدام كنيد.

 

در ابتدا لازم است به سايت سازمان سنجش مراجعه كرده و مانند تصوير زيرروي گزينه سامانه جامع آزمون كارشناسي ارشد 1401 كليك كنيد.

حال كه به صفحه جديد وارد شده ايد بايد بر روي عبارت “شناسنامه آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته 1401” كليك نماييد.

سپس نياز است كليد “ورود به سيستم” را بفشاريد.

در مرحله بعدي دو روش براي مشاهده كارنامه وجود خواهد داشت.

 

  1. روش اول: كد پيگيري ثبت نام و شماره پرونده
  2. روش دوم: شماره پرونده، سال تولد و كد ملي

اطلاعات درج شده در كارنامه داوطلبان

  1. در رديف اول كارنامه داوطلبان مي توانند شماره داوطلبي خود را مشاهده كنند.
  2. در رديف دوم، اگر افراد به ديگر دانشگاه هاي غيردولتي و غيرانتفاعي علاقه مندي خود را ذكر كرده باشند، مشخص شده است. اگر فرد اعلام علاقه مندي كرده باشد، بله و در غير اين صورت خير نوشته شده است.
  3. در قسمت وضعيت انتخاب رشته داوطلب كه در رديف سوم قرار دارد، كلمه مجاز شدن را مشاهده خواهيد كرد. اگر فردي مجاز نشده باشد، كلمه مجاز نيستيد، درج مي شود.
  4.  در رديف چهارم، معدل موثر داوطلب كه براساس قوانين تعيين مي شود، آورده شده است.
  5. در قسمت بعدي مي توانيد كد و نام رشته امتحاني خود را مشاهده كنيد.
  6. در رديف ششم، نمرات اكتسابي داوطلبان آورده شده است.
  7. لازم است توجه داشته باشيد كه نمرات درج شده در اين قسمت به صورت نمره خام بوده و براي هر درس، به صورت درصدي درج مي گردد. اگر فردي پاسخ سوالات يك درس را سفيد گذاشته باشد، كلمه سفيد نيز در اين قسمت درج مي گردد.
  8. درج عدد منفي نيز يعني، پس از محاسبه نمرات مثبت و منفي، نمره خام فرد منفي شده است.
  9. در رديف هفتم، وضعيت هر داوطلب در هر كد ضريب براساس ظرفيت ها درج مي شود.
  10. مفهوم هر يك از مندرجات جدول شماره ۷ به شرح زير است:
  11. كد ضريب، كد مجموعه رشته گرايش است.
  12. نمره كل، يعني هشتاد درصد نمره از آزمون و بيست درصد از معدل كسب شده است.
  13. منظور از رتبه كل نيز، رتبه كل فرد بين تمامي شركت كنندگان در هر سهميه و كد ضريب است.
  14. در قسمت بعدي رتبه داوطلب بدون سهميه و در قسمت نهايي آخرين رتبه هاي مجاز شده در سهميه مشخص مي شود.
  15. براي افراد كه قصد ادامه تحصيل در دوره هاي شبانه را دارند، اين قسمت مهم است زير مشخص مي كند كه فرد مجاز شده است يا خير.

آمار داوطلبان كنكور ارشد 

  1. دكتر ابراهيم خدايي در خصوص اعلام نتايج كنكور كارشناي ارشد گفته است: در اين آزمون 600.000 نفر شركت كرده‌اند كه از ميان آن ها تقريباً پنجاه و سه درصد زن وما بقي مرد بوده اند. يعني تقريباً از نظر جنسيتي تعداد داوطلبان يكسان بوده و تفاوت چنداني مشاهده نمي شود. با توجه به آمار ارائه شده گفته شده است كه تعداد داوطبان سال جاري به نسبت سال قبل به اندازه چهل و هفت هزار نفر كمتر بوده است.
  2.  تعداد كل رشته هاي امتحاني نيز صد و سي و يك كد رشته بوده است كه به ترتيب در روز چهارشنبه، 72000 در روز پنجشنبه 305000 و در روز جمعه 255000 نفر شركت كرده بودند.
  3. در گروه علوم انساني نيز بيشترين تعداد شركت كننده وجود داشته است. پس از مهندسي 125000 نفر و در هنر 46000 نفر شركت كرده بودند. تعداد داوطلبان در علوم پايه هم 35000 نفر گزارش شده است. دليل بيشتر بودن داوطلبان در رشته انساني، پرطرفدار بودن رشته هاي اين حوزه براي افرادي است كه در رشته هاي مهندسي مدرك كارشناسي خود را دريافت كرده اند. افرادي كه در رشته هاي فني مدرك كارشناسي خود را دريافت كرده اند، اغلب به سمت رشته هاي مديريت در مقطع ارشد متمايل هستند.

روش هاي مشاهده نتايج نهايي كنكور ارشد

  1. در زمان اعلام نتايج كنكور ارشد راه‌هاي مختلفي براي مشاهده نتايج وجود دارد. با استفاده از اطلاعات ثبت نامي و داوطلبي مي‌توانيد نتيجه نهايي خود را دريافت نماييد. در هر دو روش براي دريافت نتايج نهايي كارشناسي ارشد  شما نيازمند داشتن شماره پرونده مي‌باشيد. با استفاده از شماره پرونده و اطلاعات هويتي خود نتيجه را دريافت نماييد.
  2.  
  3. روش اول همراه داشتن شماره پرونده بعلاوه كد پيگيري ثبت نام مي‌باشد. كد پيگيري همان كدي است كه شما پس از پايان ثبت نام آن را دريافت نموده‌ايد. شماره پرونده نيز همانند كد رهگيري در پايان ثبت نام در اختيار داوطلبان قرار داده شده است. اين نوع مشاهده نتايج براي آن دسته از داوطلباني كه به اطلاعات داوطلبي خود دسترسي ندارند، مفيد مي‌باشد.
  4.  
  5. چنانچه به كد رهگري دسترسي نداريد و يا به دليل فراوان بودن اين كد تمايلي جهت وارد نمودن آن ندارد، مي‌توانيد از روش دوم كه نيازمند وارد نمودن شماره پرونده ، كد ملي و سال تولد مي‌باشد نتيجه را ملاحظه نماييد. شماره پرونده در كارت ورود به جلسه نيز درج گرديده است. راه‌هاي دستيابي به نتيجه در صورت نداشتن اين اطلاعات نيز، تعريف شده است.
  6.  
  7.  

نحوه ثبت نام پذيرفته شدگان پس مشاهده نتايج نهايي كارشناسي ارشد

  1. براي ثبت نام قبل از اينكه به صورت حضوري مراجعه كنيد، لازم است به صورت غير حضوري به وبسايت مركزي كه پذيرفته شده ايد، مراجعه كنيد. در اين وبسايت بازه زماني براي ثبت نام اعلام مي شود. توجه داشته باشيد كه حتماً در زمان هاي اعلام شده مراجعه نماييد. اگر پس از اعلام نتايج نهايي كارشناسي ارشد از آن راضي نبوديد، مي توانيد از امكاناتي كه در وبسايت سنجش فراهم است استفاده نماييد.

اعتراض به نتايج كنكور كارشناسي ارشد 1401

  1. از آنجايي كه احتمال بروز اشتباه در كارنامه اوليه و نهايي داوطلبان وجود دارد، امكان اعتراض براي داوطلبان فراهم شده است. داوطلبان مي توانند در صورت مشاهده هر گونه مغايرت، اعتراض خود را به سازمان سنجش اعلام دارند.
  2. اين بخش كه در منوي سايت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار دارد و در قسمت خاصي از سايت تعبيه شده است.
  3. البته قسمت مربوط به اعتراض ها در تاريخ اعلام نتايج نهايي فعال شده و دربخش درخواست داوطلبان قرار دارد.براي استفاده از اين مورد بايد در سايت ثبت شده و عضويت خود را تاييد نماييد.

نحوه ثبت اعتراض

  1. همانطور كه در موارد قبلي اشاره كرده بوديم، نحوه ثبت اعتراض به صورت اينترنتي است و در سايت سنجش انجام مي شود. پس از هرگونه مراجعه حضوري براي اعلام اعتراض خودداري كنيد.
  2. نحوه ثبت و ارسال درخواست در سايت سازمان سنجش به مندرجات كارنامه اوليه آزمون كارشناسي ارشد در ادامه متن ذكر شده است.
  3. در ابتدا بايد با ورود به سايت سازمان سنجش و انتخاب گزينه “ارسال درخواست” ادامه مراحل را طي كنيد.
  4. در مرحله بعدي بايد بر روي عبارت “عضويت در سايت” كليك كنيد.
  5. سپس از شما خواسته مي شود كه با وارد كردن اطلاعات خواسته شده و فشردن دكمه “تاييد” ادامه گزينه ها را طي كنيد.
  6. در مرحله بعدي با بازگشت به صفحه اول و انتخاب گزينه “ورود به سيستم” مي توانيد براي درج نام كاربري و رمز عبور دريافتي براي ورود به سامانه اقدام نماييد.
  7. در نهايت با انتخاب گزينه “درخواست جديد” و سپس ثبت كردن عنوان آزمون “كارشناسي ارشد” سال “1401” مي توانيد اعتراض خود را بنويسيد.
  8. شما مي توانيد پس از رسيدگي به اعتراض به نتايج كنكور ارشد مجددا وارد سيستم شده و نتيجه آن را از طريق همان رمز عبور دريافتي، مشاهده كنيد.

زمان ثبت نام پذيرفته شدگان پس از مشاهده نتايج نهايي ارشد

  1. همانطور كه در موارد فوق اشاره كرده بوديم، براي زمان ثبت نام بايد به وبسايت دانشگاهي كه پذيرفته شده ايد، مراجعه كنيد. اما يك سري رشته هاي با شرايط خاص وجود دارد كه لازم است از كدهاي مربوط به اطلاعات آن ها آگاه باشيد. در ادامه ما كدهاي مربوط به اين رشته ها را بررسي خواهيم كرد كه اطلاعات آن ها ممكن است در سايت سنجش نيز منتشر شود.
  2.  
  3.  
  4. كدهاي رشته هاي خاصكد 1147 (اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه علوم و فنون فارابي)كد 1149 (مديريت دفاعي«1» دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران )كد 1150 (مديريت دفاعي«2» دانشگاه امام حسين (ع))كد 1153 (مجموعه اطلاعاتدانشگاه اطلاعات و امنيت ملي امام باقر«ع»)كد 1154 (مطالعات دفاعي استراتژيك دانشگاه جامع امام حسين«ع»)كد 1155 (اطلاعات استراتژيك دانشگاه جامع امام حسين «ع»)كد 1156 (آماد دانشگاه جامع امام حسين «ع»كد 1157 (مديريت بحران دانشگاه جامع امام حسين «ع»)كد 1158 (علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه جامع امام حسين «ع»)كد 1159 (پدافند غيرعامل دانشگاه علوم و فنون فارابي)
  5.  
  6.  
  7. رشته هاي تحصيلي بيوتروريسم و علوم جرم شناسي امنيتي از كدرشته ­هاي امتحاني 1203، 1206، 1214 و 1285 (دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي امام باقر «ع» به دليل خاص بوده توسط سازمان هاي زيربط اعلام مي شود.
  8.  
  9.  

اخبار پيرامون اعلام نتايج كنكور ارشد

  • ظرفيت پذيرش در نتايج كنكور ارشد 1401
  1. نتايج كنكور كارشناسي ارشد 1401 بر روي سايت سازمان سنجش قرار گرفت؛ ظرفيت پذيرش در تمامي دوره‌ها بدون در نظر گرفتن ظرفيت پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي 137 هزار و 18 نفر بوده است.
  • نتايج نهايي كنكور ارشد 1401
  1. نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي بر روي سايت سازمان سنجش و آموزش كشور به نشاني sanjesh.org قرار گرفت.
  • نتايج نهايي كنكور ارشد اعلام شد بيش از 6000 صندلي خالي ماند
  1. آزمون كارشناسي ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي طي روزهاي ۶ تا ۸ تير برگزار شد و ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در اين آزمون شركت كردند كه حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشكيل مي‌دادند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.